Arrangerar och organiserar kammarmusik av skilda slag i Karlstad. Ofta i Domkyrkans församlingssal men också i andra spännande miljöer. De främsta svenska och internationella kammarmusikerna kommer gärna till Karlstad och det är ett spännande och högkvalitativt program som erbjuds. Under de senaste åren har till exempel  dessa artister besökt Karlstad: Ygdrasilkvartetten, stråktrion Adatrion och Trio Ancker, engelska The Nash ensemble, Triology från Wien,  Tristan Schulze solocellist-organist-pianist från Wien, Igudesman och Yo, Nils Erik Sparf och David Härenstam, Helge Kjekshus och Christian Svarfvar, Kungsbackatrion med flera.

logga

Medlemskap i Kammarmusiksällskapet berättigar till rabatt på våra konserter. Som medlem i Kammarmusiksällskapet, 100 kr för enskild och 160 för familj, erhåller man upp till 60 kronors rabatt till varje konsert. Dessutom kommer info per post och erbjudande om olika aktiviteter som Herrgårdskonserter och Vinterfest. Bli medlem här!

Se tidigare konserter i kammarmusikserien.